جستجوی این وبلاگ

مرداد ۰۱، ۱۴۰۱

حراست سالن ورزشی در مشهد از ورود مادران پسربچه‌های کاراته‌کا جلوگیری کرد

رادیو فردا

عکس مربوط به مسابقات کاراته کودکان و نوجوانان در کرمانشاه، سال ۹۵

مسئول حراستِ یک سالن ورزشی در شهر مشهد روز جمعه، ۳۱ تیر، از ورود مادرانی که فرزندان کم‌سن‌شان قصد شرکت در یک مسابقه کاراته را داشتند، جلوگیری کرد.

بر اساس ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مادران این پسربچه‌ها در مواجهه با ممانعت از ورود آن‌ها به سالن، به نماینده حراست می‌گویند که فرزندان آن‌ها کوچک هستند و «این مسابقه کُشتی نیست» که به دلیل نوع لباس ورزشکاران، مشکلی برای ورود آن‌ها وجود داشته باشد.

اما، در واکنش به این اعتراض‌ها، نماینده حراست به این مادران می‌گوید که این اقدام به دلیل یک «دستورالعمل کشوری» است که از سوی معاون وزیر ورزش به تمام سالن‌های ورزشی در سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گزارش سایت جماران، این اتفاق روز جمعه، ۳۱ تیر، در سالن کارگران مشهد که قرار بود محل برگزاری مسابقات قهرمانی کیوکوشین خراسان رضوی باشد رخ داده است.

ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران به‌ویژه در شهرهای مذهبی پیش از این نیز سابقه دارد.

در آخرین اقدام تبعیض‌آمیز علیه زنان در ورزش ایران، مسئولان استادیوم فوتبال مشهد روز نهم فروردین از ورود زنانی جلوگیری کردند که از طریق وب‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال اقدام به خرید بلیت کرده بودند. ماموران برای پراکنده کردن زنان که در میان آنان تعدادی دختر خردسال نیز بود، از اسپری فلفل استفاده کردند.

در واکنش به این اقدام دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای با اشاره به تلاش مقامات ایرانی برای اعمال ممنوعیت «تبعیض‌آمیز» و «ظالمانه» در مورد حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال و «تخلفات طولانی‌مدت» آن‌ها، از فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا خواست که با پیروی از دستورالعمل‌های جهانی در مورد رفع تبعیض، مجازات‌هایی را برای عدم پایبندی ایران به این اصول در نظر بگیرد.

در پی این اقدام که با موج گسترده‌ای از انتقادها در داخل و خارج از کشور همراه شد سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش، ۲۱ اردیبهشت از تدوین آیین‌نامه «ضوابط ورود قانونمند زنان به اماکن ورزشی» از سوی این وزارتخانه خبر داد.

آقای کلهر گفته بود که تعیین این ضوابط به صورت «کلی» است، اما برخی از این ضوابط با «تأکید و حساسیت بیشتر» در مورد سه شهر مذهبی مشهد، قم و ری مدنظر قرار خواهد گرفت تا «شاهد تسهیل ورود زنان به امکان ورزشی و ورزشگاه‌ها باشیم.»

معاون وزیر ورزش از «نصب صندلی‌های بسیار ویژه در حد وی‌آی‌پی و سی‌آی‌پی» برای زنان به‌عنوان یکی از طرح‌های تسهیل حضور زنان در ورزشگاه‌ها نام برده بود.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امور داخلی : برخورد گشت ارشاد، امنیتی شده/ هیچ کس با این روش چادری نشده/ عدم حضور گشت ارشاد را با مسئولان ناجا بررسی می کنیم

عصر ایران

رییس کمیته امنیت کمیسیون امور داخلی : برخورد گشت ارشاد، امنیتی شده/ هیچ کس با این روش چادری نشده/ عدم حضور گشت ارشاد را با مسئولان ناجا بررسی می کنیم

عصر ایران نوشت:رشیدی کوچی گفت : متاسفانه عده ای مسئله مهم حجاب و آسیبی مثل بدحجابی را صرفا به مبحث گشت ارشاد گره زده اند و اجازه نمی دهند کسی نزدیک شود. با برچسب زدن های نادرست، فضای سختی را ایجاد کرده اند که اگر کسی در مورد این مسئله حرف بزند و اظهار نظری داشته باشد حتما موافق بدحجابی است و این نگران کننده است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخوردهای چند روزه گذشته گشت ارشاد با زنان، گفت: ما اگر راجع به گشت ارشاد انتقادی داریم به معنی این نیست که موافق بدحجابی، بی حجابی و زیر سوال بردن یکی از مهمترین مسائل دینی مان هستیم مسئله حجاب در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است و ما به آن معتقد هستیم اما اینکه ما بخواهیم این مسئله را صرفا با حضور گشت ارشاد و به صورت سلبی پیش ببریم تجربه نشان داده است که موفق نخواهیم بود.

جلال رشیدی کوچی اظهار کرد: حضور گشت ارشاد کار را سخت می کند و مردم را نسبت به یک اصل مترقی که به دنبال حفظ شان و جایگاه زن در جامعه است بدبین می کند. ما در حوزه حجاب باید نود درصد کار ایجابی، توجیهی و فرهنگی انجام دهیم و در خوش بینانه ترین حالت ده درصد به سمت کارهای سلبی پیش برویم. متاسفانه می بینیم چنین موضوع مهمی که به دنبال حفظ شان و جایگاه زن است با نود و پنج درصد کار سلبی که سلیقه ای انجام می شود در جامعه اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه گشت ارشاد سلیقه ای برخورد می کند، تاکید کرد: گشت ارشاد نمی تواند به اصل موضوع که تقویت جایگاه حجاب است کمک کند. اصولا دین اسلام بر پایه مسائل ایجابی بنا نهاده شده است و کمتر به سمت کارهای سلبی رفته است .

وی ادامه داد: این اتفاقاتی که می افتد مردم را ناراحت و نگران کرده است. اگر ما در مورد گشت ارشاد اظهار نظر می کنیم و انتقادی داریم این انتقاد از سر دلسوزی برای نظام، دین و مردم و جامعه زنان مان است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال باید در مورد حضور یا عدم حضور گشت ارشاد در جامعه آسیب شناسی صورت گیرد اما متاسفانه عده ای مسئله مهم حجاب و آسیبی مثل بدحجابی را صرفا به مبحث گشت ارشاد گره زده اند و اجازه نمی دهند کسی نزدیک شود. با برچسب زدن های نادرست، فضای سختی را ایجاد کرده اند که اگر کسی در مورد این مسئله حرف بزند و اظهار نظری داشته باشد حتما موافق بدحجابی است و این نگران کننده است.

رشیدی کوچی گفت: کسانی که در حوزه حجاب به دنبال ساختارشکنی هستند تعدادشان بسیار اندک است مثلا کسی که با رفتار خودش به دنبال این است که به اعتقادات مردم لطمه بزند به راحتی قابل شناسایی است و باید با اینها برخورد شود اما اینکه ما بی محابا و در انظار عمومی چنین رفتارهای داشته باشیم درست نیست و مستقیم در پازل دشمن بازی می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه حجاب اقدامی انجام شود باید توسط کارشناسان، روانشناسان و جامعه شناسان مورد بررسی قرار گیرد یعنی کسانی خارج از مجموعه انتظامی و لباس و فرمی که عزیزان نیروی انتظامی هستند این مسئله را بررسی و مورد مطالعه قرار داده و بعد راهکارها و پیشنهادات لازم را برای اجرا ارائه دهند.

وی افزود: حجاب مسئله ای فرهنگی، دینی، اعتقادی و روانشناسی است. سوال ما از عزیزان نیروی انتظامی این است که آیا مامورینی که در حوزه گشت ارشاد هستند آموزش لازم را می بینند؟ آیا تخصص لازم در برخورد با یک پدیده اجتماعی را دارند؟ قطعا ندارند و اگر آموزش دیده بودند که این اتفاقات نمی افتاد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: هر زمان که نظام جمهوری اسلامی ایران به سمت و سویی رفت که اتفاقات خوبی بیفتد این رفتارها شدت گرفته و این اتفاقات خوب را تحت الشعاع قرار داد ما در چند روز گذشته در حوزه بین الملل و تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران شاهد اتفاقات خوبی بودیم اما برخورد ناشایستی که جای دفاع ندارد و ویدیویی که از برخورد ناشایست منتشر شد تمام اینها را تحت شعاع قرار داد.

وی گفت: برخورد گشت ارشاد تبدیل به موضوع امنیتی شده است. التهابی که در جامعه ایجاد می شود دوقطبی که شکل گرفته است این فضا را ایجاد کرده است. خیلی از بانوان باحجاب ما هم تحت تاثیر این دوقطبی آسیب می بینند بانوانی که حجاب شان متناسب با خواسته ما نیست هم آسیب می بینند متاسفانه فضای روانی جامعه این روزها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امور داخلی و شوراها، ادامه داد: در حال پیگیری هستیم که جلسه مشترکی با کمیسیون های اجتماعی، فرهنگی، مسئولان نیروی انتظامی و دیگر مسئولان زیربط داشته باشیم تا جلوی آسیب بیشتر به جامعه گرفته شود.

وی تاکید کرد: سابقه گشت ارشاد نشان داده است که هیچ کسی با این روش چادری نشده است تا به امروز گشت ارشاد نتیجه مثبتی را به دنبال نداشته است چون در کنارش آنهایی که باید کار فرهنگی و ایجابی می کردند نبودند.

رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مجلس پیشنهادی مبنی بر عدم حضور گشت ارشاد را به مسئولان زیربط بدهد، گفت: در جلسه ای که با حضور کمیسیون های تخصصی مجلس و مسئولان نیروی انتظامی داریم این مسئله را بررسی می کنیم تا ببینیم خروجی جلسات چیست و به چه نتیجه ای در این مورد می رسیم.

ممنوعیت ورود بدحجاب‌ها به برخی واحدهای صنفی در قم / مردم هم زنگ بزنند فروشندگان بدحجاب را معرفی کنند

فارس

ممنوعیت ورود بدحجاب‌ها به برخی واحدهای صنفی در قم / مردم هم زنگ بزنند فروشندگان بدحجاب را معرفی کنند

فارس نوشت: رئیس اتاق اصناف قم با تاکید بر اینکه اصناف ملزم به رعایت عفاف و حجاب هستند، گفت: قانونی برای منع فروش کالا به افراد بدحجاب وجود ندارد اما برخی از فروشندگان متعهد و با اصالت قم ورود و عرضه کالا به مشتریان بدحجاب را در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند.

احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در پاسخ به سوالی مبنی بر «چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت رعایت قانون حجاب در یکی از بزرگترین فروشگاه‌های لوازم خانگی در قم» گفت: حجاب قانون است و در محیط های عمومی باید قانون رعایت شود. به این مجموعه ها تذکر داده شده است و اگر باز هم نسبت به رعایت قانون حجاب دقتی نداشته باشند، دستگاه‌هایی که مجوز اینگونه مراکز را صادر می‌کنند باید پاسخگو باشند.

حمید خرمی رییس اتاق اصناف قم نیز با اشاره به ضرورت توسعه طرح‌های حجاب‌محور در سطح قم عنوان کرد: قوانین محکمی در خصوص ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فعالان صنفی مختلف با مدیریت اتاق اصناف وضع شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: حتی عده‌ای از فروشندگان متعهد و با اصالت، ورود و عرضه کالا و خدمات به مشتریان بدحجاب را نیز در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف قم بیان کرد: یکی از مصوبات مهم اتاق اصناف و اماکن قم این است که فروشندگان قمی چارچوب‌هایی را در زمینه حجاب خود رعایت کنند و هم زنان و هم مردان نسبت به نحوه و میزان پوشش خود دقت داشته باشند. به عنوان مثال پوشیدن تی‌شرت نامناسب برای آقایان و مانتوهای خیلی کوتاه برای بانوان فروشنده ممنوع است.

خرمی تصریح کرد: بر اساس مصوبات با فروشندگان بدحجاب برخورد می‌شود ولی در عرصه عمل برای ممانعت از فروش کالا یا ارائه خدمات به افراد بدحجاب نمی‌توان اقدامی جز تذکر انجام داد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده فروشنده بدحجاب در قم یا در صورت مشاهده فروش کالا به مراجعه‌کنندگان بدحجاب توسط فروشگاهی در قم، می‌توانند این مسئله را به شماره تلفن «۳۴۱۲» گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

اجرای طرح «آرامش اجتماعی» در بوستان‌های قم

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم نیز عنوان کرد: بدحجابی در ایران با تلاش بیش از سی ساله دشمن در قالب جنگ شناختی شکل گرفته، یعنی پله پله در حوزه ذهنیت و باور برخی افراد نفوذ کرده که امروز مشاهده می‌شود برخی زنان خود را کف خیابان عرضه می‌کنند.

مهدی علی‌بابایی با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب نیازمند اقدامات ریشه‌ای و ایجابی است افزود: «قرارگاه ۱۹ دی» در حال انجام اقداماتی در حوزه خانواده، سبک‌زندگی و اصلاح روابط بین اعضا خانواده است تا بتوان رفع گره‌های ذهنی و اصلاح پوشش را ابتدا از خانواده‌ها رقم زد.

وی تشریح کرد: تذکر زبانی، راه‌اندازی کافه گفت‌وگو در اتوبوس‌های سیار به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع نقاط کور ذهنی، برگزاری گعده‌های دخترانه برای تبیین ابعاد مختلف مسئله، برپایی میزهای مهربانی و برپایی میزهای مشاوره در محله‌های مختلف قم از دیگر اقداماتی است که «قرارگاه ۱۹ دی» در راستای توسعه حجاب اسلامی در جامعه انجام می‌دهد.

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم بیان کرد: اجرای طرح «آرامش اجتماعی» در بوستان‌های قم با محوریت ممنوعیت سگ‌گردانی، اجرای موسیقی زنده و در عوض استقرار گروه‌های ترویجی و تبلیغی به منظور پیشبرد امور فرهنگی و همچنین هیات امنایی کردن برخی بوستان‌های بزرگ برای ساماندهی بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم طرح بومی «شهربانو» را ارائه کرده و در حال اجرای آن است افزود: از برخی دستگاه‌های دیگر مانند اداره ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی نیز خواسته شده است که طرح‌های بومی خود را برای اجرایی شدن در سازمان‌های مرتبط با خود در سطح استان ارائه دهند.

بابایی عنوان کرد: برای برگرداندن نوجوانان و جوانانی که در جنگ نرم آسیب دیده‌اند به دامن خانواده و جامعه باید اقدامات هوشمندانه و اثرگذار به مرور جاری شود.

نرگس محمدی: تا مردم زنده‌اند جنبش دادخواهی زنده است

صدای مردم

 

دادخواهی را با زندان و شکنجه نمی‌توان متوقف کرد. مگر حکومت توانست طی چهار دهه سرکوب، خاوران را بپوشاند که اکنون می‌خواهد مادران آبان را وادار به سکوت کند.

بازداشت مادران دادخواه، تداوم خشونت عریانی است که حکومت علیه فرزندان آنها روا داشت و باید متوقف گردد. خبر بازداشت مادران دادخواه ۹۸، هولناک و نگران‌کننده است.

همان‌گونه که بازداشت‌های گسترده اخیر نشان‌دهنده از دست دادن کمترین قدرت تحمل حکومت است، اما به زندان افکندن مادران دادخواه که جوانان بیگناه آنها در خیابان‌ها آماج گلوله‌های ماموران امنیتی و نظامی قرار گرفتند، نشان از پرده‌دری و حرمت‌شکنی آشکار توسط حکومت دارد.

دادخواهی را با زندان و شکنجه نمی‌توان متوقف کرد. مگر حکومت توانست طی چهار دهه سرکوب، خاوران را بپوشاند که اکنون می‌خواهد مادران آبان را وادار به سکوت کند.

بر فرض محال اگر بتواند به زور و ظلم صدای مادران دادخواه را قطع کند سیل اشک چشمان آنها و آتش شعله‌ور قلب‌های پاره پاره آنان را چه چاره خواهد کرد؟ آیا می‌خواهد چشم‌ها را از حدقه وقلب‌ها را از سینه‌ها بیرون کشد تا ظلم را بپوشاند؟

صدای گلوی مادران دادخواه فریادی سکوت‌ناپذیر و اشک چشمان آنان سیلی است طغیان‌گر و بنیان‌افکن و آه قلب آنان آتشی است سوزان که با زندان، شکنجه و حتی مرگ مادران از بین نخواهد رفت.

دادخواهی مادران سیری تاریخی، وسعتی سرزمینی و حمایتی مردمی دارد که شماره سریال آن، فرد نیست، بلکه قطره خون است. خونی که به ناحق بر زمین ریخته شده و جاری و توقف‌ناپذیر است.

دادخواهی حق مردم ایران است و مردم تا زنده هستند، جنبش دادخواهی زنده خواهد بود.

آتنا دائمی: او در زندان بزرگ شد

صدای مردم

 

به صبا کردافشاری چه گذشت که با وجود سن کمی که دارد شد مادری برای هم بندیانش؟ با جابجایی پی در پی او چه بر سرش خواهد آمد؟ او به واسطه تجربیات تلخ و با سختی ها در زندان بزرگ شد…

مرداد۹۷وقتی نوزده ساله بود در اعتراض به گرانی به تجمعات اعتراضی پیوست و وحشیانه بازداشت و در زندان قرچک به یک سال حبس محکوم شد،پس از۶ماه عادت به قرچک و انس به دوستان جدیدش به زندان اوین منتقل و داشت به فضا و دوستان جدید در اوین عادت میکرد که آزاد شد.به دلیل ظلم های بسیاری که در زندان ها شاهد بود پس از آزادی سکوت نکرد از آن ظلم ها گفت و همچنین به حجاب اجباری اعتراض کرد و پس از صد روز باز هم بازداشت شد،اینبار با مادرش راحله احمدی. مدتی در خانه امن و انفرادی سپاه بودند و بعد دوباره به زندان قرچک منتقل و مادرش با وثیقه آزاد شد.باز هم انس و عادت به دوستان و شرایط اما مجدد پس از مدتی به اوین منتقل شد. به۲۴سال حبس محکوم شد که۱۵سال از آن به دلیل مخالفت با حجاب اجباری با اتهام کذایی اشاعه فساد و فحشا بود و مابقی برای اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام!مدتی بعد مادرش را نیز برای اجرای حکم به زندان اوین آوردند اما پس از یک سال مجدد او را از مادرش جدا کردند و به بهانه عمومی بودن اتهام فساد و فحشا که اشد و‌ لازم الاجرا بود او را به زندان قرچک و به بند عمومی منتقل کردند! پس از یک سال با رای دیوان از اتهام اشاعه فساد و فحشا تبرئه شد و اشد مجازات او شد پنج سال به اتهام اجتماع و تبانی و مجدد خواستند او را به بند هشت،بند امنیتی زندان قرچک منتقل کنند اما با وجود اینکه میتوانست در شرایط بهتری نسبت به بندی که بود باشد،گفت میخواهد در کنار زندانیان عمومی بماند و ماند چون یاور آنها بود،مطالبات و حقوق آنها را پیگیری میکرد،حتی وقتی زندانی آزاد میشد از طریق دوستانش در بیرون زندان به او کمک میکرد…دیروز مجددا او را به زندان اوین منتقل کردند و‌ دیشب در زندان در کنار مادرش خوابید! اما من به دوستانش در بند عمومی زندان قرچک فکر میکنم که یکی از آنها گفت صبا مادرم بود و او را بردند. به صبا کردافشاری چه گذشت که با وجود سن کمی که دارد شد مادری برای هم بندیانش؟ با جابجایی پی در پی او چه بر سرش خواهد آمد؟ خوب میدانند که این جابجایی ها و تبعید ها چه شکنجه ای ست برای زندانی و خانواده و هم بندیان او و عامدانه او را و اطرافیانش را شکنجه میکنند! او و امثال او سرمایه هایی هستند که حکومت به دنبال حذف تدریجی آنهاست.

او به واسطه تجربیات تلخ و با سختی ها در زندان بزرگ شد…

به بهانه بازداشت معترضان به حجاب اجباری و انتقال او و دیگران به اوین و بی پناهی زندانیان جرائم عمومی بازمانده در قرچک از او نوشتم و یادآوردی میکنم او تنها نبود، این روند ناعادلانه و غیرانسانی برای یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی نیز بود.

تیر ۳۱، ۱۴۰۱

اغفال زن جوان توسط باستان شناس قلابی/ فکر می کردم با ضربه ای که به او زدم مرده است اما…

ایران

اغفال زن جوان توسط باستان شناس قلابی/ فکر می کردم با ضربه ای که به او زدم مرده است اما...

ایران نوشت: یکشنبه 26 تیرماه، مرد رهگذری در حال عبور از جاده‌ای در اطراف تهران بود که با مشاهده پیکر خونین زنی جوان که نیمه جان روی زمین افتاده بود، بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و زن جوان لحظاتی بعد به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد تا تحت درمان قرار گیرد. 24 ساعت بعد از این حادثه وی به هوش آمد و راز یک جنایت ناموفق را فاش کرد.

وی در بیان ماجرا برای پلیس گفت: چند وقت قبل در اینستاگرام با مردی به‌نام مسعود آشنا شدم. او خودش را باستان‌شناس معرفی کرد و در صفحه‌اش نیز عکس‌ها و فیلم‌هایی از آثار باستانی گذاشته بود. از آنجا که من علاقه زیادی به باستان‌شناسی داشتم و همیشه دلم می‌خواست در کارهای کاوشگری و باستان‌شناسی حضور داشته باشم از آشنایی با او استقبال کردم و این آغاز ارتباط ما شد، اما در ادامه مدتی بعد وی به من پیشنهاد ازدواج داد و من که تصور می‌کردم او تمام ملاک و معیارهای من برای ازدواج را دارد، به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادم. تا اینکه یک روز قبل با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد دارد مرا ابتدا به اداره باستان‌شناسی ببرد و بعد هم در یکی از پروژه‌های باستان‌شناسی‌شان که تپه‌ای در اطراف پاکدشت بود، شرکت کنم.
زن جوان گفت: پیشنهاد مسعود را پذیرفتم و روز حادثه سوار خودرواش شدم. اما به اداره باستان‌شناسی نرفت وقتی از او پرسیدم چرا به سازمان نمی‌رویم و به سمت جاده پاکدشت می‌روی جوابی نداد و وقتی سماجت مرا دید ناگهان چهره پلیدش را نمایان کرد و فهمیدم چه نقشه شومی در سر دارد. به همین خاطر با او درگیر شدم. درگیری‌مان که بالا گرفت سعی کردم راهی برای فرار از دست او پیدا کنم. اما مسعود شروع به کتک زدن من کرد و حتی سرم را به شیشه ماشین کوبید که گیج شدم و در نهایت زیر کتک‌های او بی‌هوش شدم. بعد از اینکه به هوش آمدم، خودم را در بیمارستان دیدم. ظاهراً رهگذری مرا پیدا کرده بود.

اعتراف به اغفال
با شکایت زن جوان به دستور بازپرس محسن اختیاری، کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و مسعود را بازداشت کردند.
متهم ابتدا منکر ماجرا بود اما سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: باستان‌شناس نیستم، فقط علاقه زیادی به باستان‌شناسی دارم و همین مسأله باعث شده بود عکس‌ها و فیلم‌هایی از این کار در صفحه اینستاگرامم بگذارم. زمانی که با این زن آشنا شدم با ترفند ازدواج اعتماد او را جلب کرده و به بهانه دیدن پروژه باستان‌شناسی او را سوار خودروام کرده و به سمت پاکدشت حرکت کردم.
قصد سوء داشتم اما در میان راه از نقشه‌ای که در سر داشتم باخبر شد. سر همین مسأله باهم درگیر شدیم و میترا را کتک زدم که بی‌هوش شد، تصور کردم او مرده است و به همین دلیل از ترس او را از ماشین بیرون انداختم و فرار کردم. در این مدت مدام روزنامه‌ها و خبرگزاری را رصد می‌کردم تا ببینم در رابطه با کشف جسد یک زن مطلبی نوشته‌اند. قصدم سوء استفاده بود و الان هم بشدت پشیمانم.به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، مسعود با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

با انگیز ناموسی؛ قتل یک مرد و یک زن قربانی کودک همسری در شهرستان سیب و سوران

خبرگزاری هرانا

روز سه شنبه ۲۸ تیرماه، یک مرد و یک زن قربانی کودک همسری با انگیزه ناموسی و به ظن داشتن ارتباط با یکدیگر توسط خانواده زن در شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان به قتل رسیدند. گفته میشود پس از وقوع این رخداد پدر و دایی این زن خود را به پلیس معرفی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱، یک مرد و یک زن قربانی کودک همسری با انگیزه ناموسی در شهرستان سیب و سوران به قتل رسیدند.

هویت شهروند زن “فریبا. الف، ۲۸ ساله، فرزند اصغر، متاهل و مادر ۲ فرزند و هویت مرد محمد.ب، متاهل، ۲۴ ساله، فرزند لال محمد، از اهالی روستای اهل کهن ملا از توابع شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان” توسط هرانا احراز شده است.
این زن و مرد جوان با انگیزه ناموسی و به ظن داشتن ارتباط با یکدیگر توسط توسط خانواده زن در روستای کهن ملا حلق آویز شده‌اند. پیکر ” محمد. ب” روز گذشته به خاک سپرده شده است.

گفته می‌شود این دو پیش از این به همدیگر علاقه‌مند بوده‌اند اما خانواده زن با ازدواج آنها مخالفت کرده‌ بودند.

فریبا که قربانی کودک همسری بود، در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان مجبور به ازدواج شده بود.

گفته می‌شود ساعاتی پس از وقوع این رویداد مادر فریبا توسط نیروی انتظامی بازداشت و سپس آزاد شده است. همچنین پدر و دایی این زن نیز خود را به پلیس معرفی کرده اند.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

خشونت خانگی؛ یک زن در مراغه توسط همسرش به قتل رسید

 یک زن در مراغه به وسیله سلاح گرم توسط همسرش به قتل رسید. متهم پس از بازداشت، انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. به گزا...