جستجوی این وبلاگ

دی ۲۲، ۱۳۹۹

پرده بکارت

  

نهفته مدافع حقوق زن : آزمایش بکارت غیرقانونی است و باید متوقف شود 2018/03/04   نهادهای مدافع حقوق بشر می گویند آزمایش بکارت دختران یک میکنیم خلاف کرامت انسانی و مغایر با قوانین ملی و بین المللی است . مسولان نهفته حقوق بشری می گوید این آزمایشاساس قانونی ندارد .  آزمایش پرده بکارت یکی از ظهر ظهر ظهر برخوردهای معمول م مرداد مرداد، کابل و ولایات است . وقتی زن یا دختری اقدام به فرار می کند، م، هنگام برگشت به خانه و یا هم مراجعة به نهادهای حکومتی، وادار به انجام آزمایش بکارت می شود . آزمایش هایبکارت معمولا با اجبار افزودن این می گیرد و براساس یافته های موسسه مدیکا افغانستان با درد شدیدی همراه است . م، بعضی موارد زنان مجبور می شوند تا م، حضور چند ::: مرد این آزمایش را سپری کنند .  یافته های این موسسه نشان می دهد که آزمایش بکارت پیامدهای بسیار ناگواری برای زنان قربانی دارد . زنانی که دلبستگی ها آزمایش قرار گرفته گفته أند که هیچگاه به انجام این میکنیم راضی نبوده أند و پس از ظهر ظهر ظهر انجام این میکنیم ابرو و حیثیت شان به شدت صدمه دیده است و همراه « به زندگی و مرگ » فکر می کنند .  توهین عزیز م مرداد مرداد، جامعه، طلاق، طرد عزیز از ظهر ظهر ظهر اجتماع و جدایی از ظهر ظهر ظهر فرزندان پیامدهای آزمایش بکارت بوده است . پس از ظهر ظهر ظهر آزمایش، دیدگاه جامعه نسبت به این زنان دگرگون شده و به أن ها به عنوان « لکه ننگ » دیده شده است . محرومشدن از آموزش و تحصیل، عدم مصوونیت م مرداد مرداد، محل کار و مکان های عمومی پیامدهای دیگر آزمایش بکارت خوانده شده است .  کنم می آزمایش بکارت توسط طب عدلی و سایر مراکز خدمات صحی انجام می شود .  موسسه مدیکا افغانستان می گوید م مرداد مرداد، سال 2017 حدود 40 تن از ظهر ظهر ظهر زنانیکه م، کابل، هرات و مزارشریف مجبور به آزمایش بکارت شده، به این موسسه مراجعة کرده و خواهان عدالت شده أند .  نهادهای حکومتی پذیرفته أند که این میکنیم قانونی نیست ولی براساس عرف و عنعنات آزمایش بکارت هنوزهم وجود دارد . حمیرا امیر رسولی رئیس موسسه میدیکا افغانستان روز یک شنبه م مرداد، یک کنفرانس خبری م مرداد، کابل گفت : « متاسفانه معاینات نسایی زنان م مرداد، افغانستان بنابر باوری که این معاینات م مرداد، کشف جرم ضروری است، ادامه دارد . م، حالی که این معاینات از ظهر ظهر نظر طبی، صحی و علمی اساس یاب یاب ندارد نسخه نسخه . این معاینات بهحدی بی اعتبار است که سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که کارمندان صحی هرگز نباید به اجرای چنین معاینات مبادرت ورزند . » آزمایش بکارت در قوانین افغانستان جایی ندارد . مسولولان موسسه میدیکا نیز می گوید که این معاینات بیشتر جنبه عرفی دارد . خانم رسولی گفت : « حکومت افغانستان تایید کرده است که همچو معاینات نسایی بیشتر جنبه فرهنگی داشته و هیچ اساس قانونی یاب یاب ندارد نسخه نسخه . بادرنظرداشت این ادامه مطلب ... ادامه مطلب ... نظرات و قانون منع شکنجه، این شیوه جز جرم و شکنجه چیزی دیگری تعریف نمی شود . » آزمایش بکارت خلاف کرامت انسانی است استدلال اصلی برای انجام آزمایش کردن بکارت « ثبوت جرم » است . اما نهادهای مدافع حقوق بشر می گویند پرده بکارت هیچ گاهی به تثبیت جرم کمک نمی کند . کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز تاکید کرد که آزمایش بکارت یک میکنیم خلاف کرامت انسانی است .  داکتر سیما با بک پاسخ در پاسخ دهید سمر دهید رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان م مرداد، این نشست گفت که معاینات نسایی زنان با اجبار و اکراه و بدون رضایت زنان انجام می شود : « معاینه نسایی اجباری م مرداد، بسیاری موارد محدود می تواند جرم را تثبیت کند . این معاینه عملی توهین آمیز و تحقیرآمیز است . »   رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت که م، نتیجه دادخواهی های کمیسیون و سایر نهادهای مدافع حقوق زن موارد این آزمایش کاهش یافته ولی با أن هم این میکنیم بعضا م، کابل و ولایات اتفاق می افتد زیرا نهادهای تنفیذ قانون و مراکز صحی فکر می کنند که انجام این میکنیم بخشی از ظهر وظایف أن ها می باشد .  خانم پاسخ دهید سمر تاکید کرد که حکومت افغانستان براساس قانون منع خشونت علیه زن و همچنین کنوانسیون های بین المللی مکلف است تا جلو آزمایش بکارت را بگیرد : « دولت مسوولیت دارد که کرامت انسانی انسان های مقیم افغانستان را حفظ کند . قانون منع خشونت علیه زنان نیز این میکنیم را رد می کند و کنوانسیون های منع شکنجه و حقوق مدنی سیاسی این میکنیم را رد می کنند . » رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تاکید کرد که هدف از ظهر مخالفت با معاینه نسایی ، ترویج فساد اخلاقی یا روابط جنسی نامشروع نیست ؛ بلکه تلاش اصلی این است که نباید انسان های بیشتری قربانی یک میکنیم غیرقانونی شوند . أو گفت که برخی از ظهر خانواده ها پس از ظهر انجام معاینه بکارت قریه ها و محلات اصلی زندگی شان را تالار ترک کرده أند زیرا این میکنیم سبب شده تا ابرو و پاسخ دهید عزت زنان قربانی و خانواده های أن ها قربانی یک میکنیم خلاف قانون شود : « هدف این است که ما م، افغانستان فضایی را مجید ایجاد کنیم تا انسان ها با مصوونیت زندگی کنند . شما فکر نشده اند یک دختر یا خانمی که به طب عدلی فرستاده می شود، از ظهر نظر روانی وبلاگ چقدر به زنان و اطفال صدمه می رساند . » نهادهای مدافع حقوق زن م، این کنفرانس تاکید کردند م، صورتی که زنان با رضایت خود برای انجام چنین معایناتی به مراکز صحی مراجعة کنند و هیچ اجباری م، کار نباشد ، در آن صورت انجام این آزمایش مشکلی عدم استفاده از مدافع حقوق زن: آزمایش بکارت غیرقانونی است و باید متوقف شود 04.03.2018 هیچ پزشکی مدافع حقوق بشر را آزمایش نمی کند بکارت دختران یک عمل خلاف کرامت انسانی و مغایر با قوانین ملی و بینالمللی است. مسولان نه اعمال حقوق بشری باعث آزمایش این آزمایش قانونی نمی شود. آزمایش پرده بکارت یکی از برخوردهای کمی در کابل و ولایات است. هنگامی که زن یا دختری اقدام به فرار می کنم ، در هنگام بازگشت به خانه و یا مراجعه به نه اعمال حکومتی ، وادار به انجام آزمایش بکارت ساخت. آزمایشات بکارتی معمولاً با اجبار صورت گرفت و باعث شد موسسه مدیکا افغانستان با درد شودیدی همراه باشد. در برخی دیگر از زنان مجبور باعث می شود تا حضور چند مرد این آزمایش را انجام دهد. یافته های این موسسه نشان می دهد که آزمایش بکارت پیامدهای بسیار ناگواری برای زنان قربانی دارد. زنانی که مورد آزمایش قرار گرفته اند گفته اند که هیچگاه برای انجام این عمل راضی نبوده و پس از انجام این عمل آبرو و حیثیت شان به صدمه دیده است و همراه «به زندگی و مرگ» فکر می کنند. توهین شدن در جامعه ، طلاق ، طرد شدن از اجتماع و جدایی از فرزندان پیامدهای آزمایش بکارت بوده است. پس از آزمایش ، دیدگاه جامعه نسبت به این زنان ضگرگون شده و به آنهایی به عنوان «لکه ننگ» مشاهده شده است. محروم شدن از آموزش و تحصیل ، عدم مصونیت در محل کار و مکان های عمومی پیام های دیگر آزمایش بکارت خوانده شده است. عمل آزمایش بکارت توسط طب عدلی و سایر مراکز خدمات صحی انجام می شود. موسسه مدیکا افغانستان در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰ تن از زنانی که در کابل ، هرات و مزارشریف مجبور به آزمایش بکارت شده است ، به این موسسه مراجعه کرده و خواهان تعدیل شده است. نه اعمال حکمتی پذیرفته شده است که این عمل قانونی نیست اما اگر آزمایش شود و هنوز هم وجود داشته باشد ، آزمایش آزمایش نمی تواند انجام شود. حمیرا امیر رسولی رئیس موسسه میدیکا افغانستان روز یک شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: در حال حاضر که این معاینه از نظر طبیعت ، صحیح و علمی است. این معدن به حدی بیاعتبار است که سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که کارمندان صحی هرگز لازم نیستند که چنین معاینات مبادرت ورزند. » آزمایش بکارت در قوانین افغانستان جایی ندارد. مسولولان موسسه میدیکا نیز منگوید که این معاینات بیشتر جنبه عرفی دارد. خانم رسولی گفت: "دولت افغانستان مجاز است که این گونه معادن نسایی بیشتر جنبه فرهنگی داشته باشد و هیچ قانونی قانونی ندارد.بادرنظرداشت این نظرات و قانون منع شکنجه ، این روش جز جرم و شکنجه چیزی دیگر نمی تواند شود. » آزمایش بکارت خلاف کرامت انسانی برای انجام آزمایش بکارت« ثبوت جرم »است. اما نه تنها مدافع حقوق بشر باعث می شود پرده بکارت هیچ وقت به تثبیت جرم کمک کند نمی تواند توان کند. کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان هم چنین کرد که آزمایش بکارت یک عمل خلاف کرامت انسانی است. داکتر سیما سمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در این نشست گفتگو می تواند کند که معاینات نسایی زنان را با اجبار و اکراه و بدون رضایت زنان انجام دهد: این معیار عملی توهینآمیز و تحقیرآمیز است. »رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت که در نتیجه دادخواهی کمیسیون و سایر مواردی که مدافع حقوق زنان است این آزمایش باعث می شود که در صورت کپی و ولایات در صورت کابلی و ولایتی اتفاق بیفتد زیرا قانون قانون و مراکز صحیح تصور نمی کند که این عمل را انجام می دهد. وظیفه آن موجود است. خانم سمر توصیه کرد که دولت افغانستان طبق قانون منع خشونت علیه زن و همچنین کنوانسیون بین بینالمللی مکلف است تا جلوی آزمایش بکارت را بگیرد : «دولت مسوولیت دارد که کرامت انسانی انسان مقصد افغانستان را حفظ کند . قانون منع خشونت علیه زنان نیز این عمل را انجام می دهد و کنوانسیون های من شکنجه و حقوق مدنی سیاسی را در عمل انجام می دهد. » رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر در صورت اقدام مخالف با معاینه نسایی ، ترویج فساد اخلاقی یا روابط جنسی نامشروع نیست ؛سعی کنید اصلی این است که اگر انسان شما مجاز به کند یک عمل غیرقانونی می شود. او گفت كه بعضاً از خانواده ها پس از انجام معاینه بكارت قریه ها و محل زندگی واقعی شان را ترك كردند و باعث شد كه این عمل باعث آبرو و عزت زنان قربانی و خانواده های دیگر قربانی شود ، زیرا این عمل باعث خلاف قانون می شود: مصوونیت زندگی کند. فکر کنید یک دختر یا خانمی که به طب عدلی فرستاده اید ، از نظر روانی چقدر به زنان و اطفال صدمه استفاده کنید.

دی ۱۲، ۱۳۹۹

ختنه زنان

 

ناقصی سازی جنسی زنان یا به اصطلاح "ختنه" آنها ، در استانهای خوزستان ، لرستان و بیش از همه کردستان نیز مقدار است. پیامدهای جسمی و روحی این رسم غیرانسانی بر قربانیان آن ، اباداد گسترده دارد.

ناقص‌سازی جنسی زنان یا به اصطلاح "ختنه" آنها ، رسمی است که در میان گروهی از اعراب و به ویژه مسلمانان ساکن شمال آفریقا رایج است. طبق آمار سازمان ملل در سال ۲۰۰۳ ، ۹۷ زنان متاهل مصری خنثی شده اند. ختنه دختران در برخی نواحی جنوبی و غربی ایران نیز متداول است. بنیاد جمعیت سازمان ملل خواستار تعهد دولت جدی برای سرمایه گذاری و اجرای برنامه هایی برای توقف و پیشگیری از ختنه دختران است ، زیرا طبق این گزارش هنوز هم به طور سالانه ، سه میلیون دختر در معرض خطر ختنه قرار دارد. سازمان ملل ، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان ، سالهاست که برای توقف چنین رسمی در جوامع افریقایی ، عربی و اسلامی استفاده از آن را دارد. در چند کشور افریقایی از جمله مصر ، مجازات علیه ختنه زنان تصویب شده است.در ایران هنوز این سنت انجام نمی دهد که به طور رسمی مجاز نیست و دولت نیز به صورت عملی برای جلوگیری از انجام نداده است.

اهل تسنن و ختنه دختران

گزارش های مربوط به ختنه دختران در ایران ، از جنوب و غرب کشور مورد استفاده قرار گرفته است. مثله کردن اندام جنسی دختران به نام ختنه ، در استانهای خوزستان ، لرستان و بیش از همه کردستان مقدار است. هرمزگان و بنادر گنگ و جاسک از جمله شهرهای جنوبی ایران هستند که در آنها ختنه دختران یک رسم است. گفته این رسم در مناطق جنوبی ایران از طریق رفت و آمد دریایی به هند و سوم وارد شده است.

در غرب ، ختنه زنان در آذربایجان ، اورامانات ، بانه ، نوسود ، پاوه ، پیرانشهر و حتی ممکن است ارومیه در موارد متعدد به چشم ایجاد شود. پروین ذبیحی یکی از فعالان حقوق زن در مریوان که کتابی در باره ختنه زنان در کردستان عراق نیز ترجمه شده است ، در گفتگوی دوویچه به ریشه های مذهبی در این زمینه ذکر شده است. او را که در این مناطق برای خشم یک فریضه مذهبی است و این را در میان سنی مذهبی و شافعی مذهبی ، سنتی اسلامی تلقی می کند. پروین ذبیحی خود را مجبور کرد که نمونه های ابدا تک و توک نبوده و فراگیرند:  "یکی از دوستان من در بوکان معلم است. در یک کلاس ۴۰ نفری ، ۳۸ نفر بومی بوده و دو نفر دیگر غیربومی است. از بین غیربومی های دیگر ، 36 نفر دیگر موجود نیستند. در پاوه آمار صد در صد وجود دارد و حالا هم که کند شده است. ما به روستای کم جمعیت رفتیم که 48 زن در آنجا وجود دارد از سه نسل مختلف خنثی شده است. "

ضامن پاکدامنی دختر

این پیرزن ها و ماماهای محلی هستند که دختران را ختنه استفاده می کنند. کسانی که هیچ سواد و فرهنگ بهداشتی خاکستر به تیغ و بدن دختربچه ها ندارند ، اقدام به بریدن کلیتورها آنها را استفاده می کنند. سن رایج ختنه دختران در کردستان ، چهار تا شش سال است. پروین ذبیحی منگوید: "اعتقاد مردم این است که به این ترتیب دختر پاک را می گیرد و دوست پسر را نمی شود. دنبال اطلاعات جنسی نمی شود و بعد از ازدواج با شوهرش وفادار می شود. اگر دختر را ختنه کنید ، از شیطنت جنسی بدور است. است. "

پیامدهای روحی و جسمی


بریدن کلیتوریس دختران ، عوارض جسمی زیاد کرده است. ابتلا به عفونتهای واژن و رحم ، نازایی ، در اثر شدت شدید قاعدگی یا کیست واژن و رحم و بطور کلی درد موضعی ، بیشتر دختران و زنانی که خنثی شده اند و رنج گفته اند. با ختنه ، حس جنسی زنان از میان برادرود و رابطه جنسی نیز دردناک است. پروین ذبیحی اما به پیامدهای روحی این مثله سازی بیشتر است و باعث می شود این جنبه شود ، عموم در بحث در سایه قرار گیرد. او به سندرم بی اعتمادی و اضطراب در میان دختران کوچکی اشاره می کند که خانواده های آنها ناگهان آنها را به زیر تیغ بیگانه اعمال می کنند سالخورده فرستاده شده است.


سنت تداوم کور


اما با وجود همه این پیامدها ، خود زنان هم در تداوم سنت مثله سازی اندام جنسی دختران نقاشی شدید ایفا استفاده می کنند. چرایی این پارادوکس از نظر پروبی ذبیحی چنین است: "مادرها خودشان طرفدار شدید ختنه دختر هستند. پدران دیده اند که پدر شما همسرشان را بدون خبر ، دختر را خنثی نکرده است. والدین تحصیل کرد که دختری لیسانسیه خودش را راختنه کرده است. علت این است که ختنه دختر ، رسم و سنت است. را موظف به ختنه شدن پیدا شد. "


پروین ذبیحی در ادامه رسم ختنه نمادین دختران در کردستان همچنین سخنرانی می کند: "اینها چاقو را از یقه دختر پایین بیاندازند. نام چهل تیغ است. "


علیه ختنه دختران


پروین ذبیحی از دختران کردی سخنرانی کند که در تهران و شهرهای دیگر ایران به دانشگاه رفته و پایان نامه های تحصیلی خود را در مورد ختنه نوشته شده است. این دختران مایلند تشکلی در کردستان علیه ختنه زنان به راه بیندازند اما تاکنون به آنها داده نشدهاست.

ذبیحی در پایان یادآور می‌شود که به دلیل رنگ و بوی مذهبی رسم ختنه دختران در کردستان، تنها از طریق فتوای مراجع مذهبی و آموزش مستمر در خانواده‌ها، مدارس و اجتماع است که می‌توان به برچیده شدن چنین سنتی امیدوار بود.

نگهداری نوزاد هفت‌ماهه در اوین؛ بیش از ۴۵۰ روز بلاتکلیفی والدین

 نسیمه اسلام زهی و ارسلان شیخی، متهمان امنیتی سنی‌ مذهب، بیش از ۱۵ ماه است که بازداشت شدند و در بلاتکلیفی بسر میبرند. خانم اسلام زهی به همرا...